Jag heter Lena Lorentzen och mellan åren 2001-2015 jobbade jag på Apelskolan i Ullared. Där undervisade jag i svenska, engelska och språkfördjupning i årskurserna 6-9. 2008 fick våra elever var sin bärbar dator och sedan dess har jag jobbat med webben som läromedel. I den här bloggen delade jag med mig av vad jag och mina elever lärde oss i skolan. Efter att ha bytt jobb och börjat jobba för Nyanländaorganisationen i Falkenbergs kommun är bloggen vilande men det finns fortfarande en hel del tips som är värda att kolla in. Enjoy!

onsdag 15 januari 2014

Twitter och New Year resolutions

Ett tag hängde jag ganska mycket på Twitter och gav mig in i olika diskussioner med olika lärare. Det var väldigt givande men tog också mycket tid. Nu för tiden är jag bara inne på Twitter då och då för att leta efter undervisningstips och för att sprida mina blogginlägg. Det var där jag såg att @metabolisterna tipsade om en engelskuppgift som handlade om "New Year resolutions". Jag frågade om jag fick ta del av uppgiften och två dagar senare låg den i min inkorg. På det sättet är Twitter fantastiskt! Det finns så många lärare som gärna delar med sig och nu delar jag vidare hur jag jobbade med en del av materialet blandat med egna uppgifter. Tack @metabolisterna!

1) Warm up in groups of four.
1. Do you make New Year resolutions? Why or why not? Explain why.

2. Why do you think people make New Year resolutions?

2) Pair discussion.

Traditional New Year resolutions such as quitting smoking have been replaced by modern life changes like __________and ___________, a study has revealed. (Jag skrev meningen på tavlan.)

Discuss which words you think are missing.

Correct answers: reading more, saving money
Surprised? Why/why not?

3) Show them examples of New Year resolutions and have them guess which are the seven most popular. Worksheet 1 
Number them. First by themselves, then in pairs. Compare and discuss.

Answers: 1. Read more books; 2. Save more money; 3. Lose weight; 4. Redecorate my house; 5. Take better photos; 6. Go travelling; 7. Sell stuff I don't need on eBay 

4) Short writing assignment. Show them this picture for a minute.


Assignment:
1. Write down the three first words that you see.
2. Reflect in writing (on your blog) on the first three words you saw and on 2014. Are the words things you wish for? Do you think they are important in your life? Would you have liked another word more? Why? 

5) Listen to two listening exercises about people talking about New Year resolutions and then do the comprehension quiz and vocabulary quiz.



6) List five things you would like to accomplish in 2014. Explain why you chose these goals to accomplish and what you can do to achieve them.

Example: This year I’m going to save more money. I really want to buy a new phone. I’m going to write down all the money I spend every day. I’m not going to spend money on ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar